Spánek u dětí. Co dělat, když nepřichází?

Spánek u dětí

Spánek vašeho miminka se po porodu pravděpodobně stane něčím, po čem budete toužit stejně jako po spánku vlastním. Ty dvě věci spolu totiž souvisejí. Pokud nebude spát vaše miminko, jen stěží si odpočinete vy.

Každé dítě je jiné

V první řadě je třeba si uvědomit, že každé dítě je jiné a každé má jinou potřebu spánku. Dále je potřeba počítat s nejrůznějšími dětskými trápeními, která dítě ze spánku budí (bolení bříška, rostoucí zoubky…). O dost méně spí děti také tehdy, když začnou objevovat zajímavé věci a činnosti kolem sebe.

Tipy pro lepší spánek miminka

  1. Ujistěte se, že dítěti není zima, ani horko, že nemá hlad a že jeho plenka je čistá. Pokoj vyvětrejte. Zdá se to jako banalita, ale věřte, že tohle všechno je důležité. Nechte v pokoji svítit malé tlumené světlo, ať se dítě v noci nebudí do úplné tmy.
  2. Zaveďte rituály. Předtím, než dítě uložíte do postýlky, vykoupejte ho, pohoupejte a zazpívejte mu písničku. Až bude ležet v postýlce, neodcházejte od něj hned, ale zůstaňte ještě chvíli s ním, dotýkejte se ho. Bude pak mít pocit bezpečí a bude se mu snáze usínat.
  3. Vezměte si děťátko k sobě do postele a spěte společně. Pokud máte strach, abyste mu v noci s partnerem neublížili, uložte ho výš na úroveň hrudníku.
  4. Vyzkoušejte před spaním masáž miminka esenciálními oleji nebo koupejte s použitím speciálního mýdla pro lepší spaní.
  5. Máte-li problémy hlavně s uspáváním, zkuste dítě uspat v šátku nebo u kojení.

Pamatujte, že děti nejsou dospělí. Zatímco vám možná stačí otočit se v noci na druhý bok a hned spíte dál, u dětí je to jiné. Potřebují se pomazlit, chtějí nakrmit nebo se prostě jen něčeho lekly, a proto pláčou. Nezlobte se za to na ně a nenechávejte je plakat. A maminky, jste-li už opravdu k smrti unavené, máme pro vás ještě jeden super tip na závěr: poproste tatínky, ať vám pomohou a vezmou uspávání za vás.

Napiš první komentář

Napiš komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*